Els meus nominats als Liebster Awards

Esther Maderuelo, que no ha deixat d’encoratjar-me en aquesta aventura, m’ha fet un dels millors regals en aquest món blogger. Ha nominat Reflexions d’una periodista als Liebster Awards a través del seu blog Comunic@rte. Dels premis, no n’havia sentit parlar mai abans, però ara, coneixent que consisteixen en la recomanació dels blog per part dels mateixos bloguers i que és una bona manera de crear xarxa per donar a conèixer els novells, és tot un honor està entre les onze propostes de Comunic@rte. Només cal fer sis coses, segons les normes que explica Esther al post on m’ha nominat.

1. Agrair la nominació nombrant a la persona o blog que ho ha fet.
2. Contestar les onze preguntes que t’hagen formulat.
3. Donar el premi a 11 blogs.
4. Fer-los 11 preguntes.
5. Visitar els altres 10 blogs que han sigut reconeguts amb tu.
6. Informar als bloguers que has reconegut.

Pot ser qualsevol tipus de blog, estiga consolidat o comence. Val a dir, que a mi, que començo, m’ha injectat, aquesta nominació, ganes de continuar, a més de fer-me moltíiiissima il·lusió.

Un cop dit això, començo contestant les preguntes.

¿Por qué decidiste tener un blog y cuándo empezaste?
Malgrat tenir feina estable de periodista -tot l’estable que pot ser en un entorn de crisi com l’actual-, em trobo en un moment de profunda reflexió professional. Per això vaig decidir, a finals de gener d’enguany, fa molt poc, començar a escriure aquest blog.  Perquè dels canvis i de les situacions complicades, n’apareixen oportunitats. Com a mínim, per a aprendre i crèixer en el que sempre m’ha apassionat, el periodisme i la comunicació. I també en l’impacte de les xarxes socials tant en els mitjans com en el món del màrketing empresarial.
¿Qué te aporta tener un blog?
Fa molt poquet que he començat. Però ja he aprés molt per exemple sobre el Facebook, la primera de les xarxes socials on he començat a aprofundir. També sobre el món dels blogs, com gestionar-los, com llegir les estadístiques de WordPress, etc. I el més important, escriure el blog és un repte que m’he marcat. I la veritat, veure com Esther o Meritxell m’han encoratjat ja és tota una satisfacció.
¿Cuánto tiempo dedicas a escribir cada entrada?
Porto poquetes entrades i com sóc nova en això dels blogs i també de les xarxes socials, la veritat és que hi dedico molt de temps. Perquè primer he de tenir la idea sobre la que vull escriure i després documentar-me (és on hi inverteixo més temps, perquè al final, del que es tracta, és d’aprendre). Els post que tinc a hores d’ara al blog m’han suposat més de quatre hores cadascun. Malgrat tot, al blog no li dedico tant  de temps com voldria per les meves obligacions professionals i personals.
¿Por qué motivo dejarías el blog?
A hores d’ara no se me n’acut cap. Acabo de començar, vull aprendre moltes coses, no puc ni vull pensar en deixar-ho. =D
¿Cuál ha sido el post que más éxito ha tenido? ¿A qué lo atribuyes?
Evidentment no puc parlar d’èxit. El meu blog, a hores d’ara, té molt poca difusió, per no dir gens. Fa uns dies que m’he estrenat al Facebook. I encara estic començant, espero poder-la contestar més endavant, aquesta pregunta.
¿De dónde nace la inspiración para escribir?
Buf, tinc un llistat de temes sobre xarxes socials, marketing, comunicació i periodisme sobre els que vull aprendre. I per això, els vaig anotant per anar-los tractant de manera organitzada. Així que tots aquells temes dels que he sentit a parlar però sé superficialment són aquesta inspiració. A partir d’aquí, llegeixo, miro, penso, intento aplicar el que he aprés per experiència.
¿Quién es esa persona que te gustaría que entrara en el mundo de los bloggers?
Mmm… La veritat, ara no sé.
¿Cómo planificas contenidos para tu blog?
Realment la planificació és una assignatura pendent quant al blog es refereix. He començat d’una manera intuïtiva, tot i que de moment m’he reservat els caps de setmana a aquesta tasca. Tinc els temes anotats, però encara no els he posat en ordre. Tot i així, sí que reconec que és necessari una certa organització per no deixar abandonat el blog i que tampoc suposi una obligació feixuga, sinó que sigui un plaer i un repte agradable.
¿Cuál es tu Red Social preferida y por qué?
No sabria dir. Sens dubte, Facebook és la que més utilitzo i la primera a la que m’he endissat a conèixer més profundament. El Twitter m’agrada per la rapidesa que té i l’Instagram perquè m’encanta la fotografia.
¿Tienes algún post que te gustaría escribir y por alguna razón no puedes? ¡Confiésalo!:
Segurament m’agradaria donar alguna opinió massa personal sobre temes poc professionals que al blog, tal com l’he pensat, no tenen cabuda.
¿En los momentos off-line que te gusta hacer?
Mmm… Moltes coses. Llegir, aprendre a cuinar, mirar sèries de televisió, fer cosetes de patchwork (també es trasllada als meus moments on-line). I sobretot, sobretot, sobretot, compartir-ho tot amb  família i amics.
I els meus nominats. Són de temàtiques variades perquè abans de decidir començar a formar part de la blogosfera, seguia blogs de temàtiques ben diferents. Els primers són els que vaig començar a seguir a través del Facebook abans fins i tot de decidir tenir un blog.
1. Comunic@rte. Potser no s’ha de reconèixer a qui t’ha escollit, però crec que s’ho mereix. Blog d’Esther Maderuelo sobre comunicació online, amb posts molt didàctics i il·lustracions molt clarificants.
2. Treintañera en Social MediaL’he conegut a través de Comunic@rte i m’ha agradat. M’he sentit identificada amb aquest blog d’una treintañera -jo, des de fa uns mesos, també he entrat a formar part d’aquest grup- que ha decidit aprendre sobre les xarxes socials.
3. La aprendiz de Community manager. És un altre dels primers blogs sobre xarxes socials, després del d’Esther, que vaig començar a seguir a través del Facebook.
4. Confesiones de una Community manager. D’aquest blog, potser el tercer que vaig descobrir a través del Facebook també, m’encanta, no només la informació que publica, sinó també la manera com la presenta. També les imatges que va penjant al Facebook al llarg del dia són molt divertides. Alegren la llarga jornada laboral.
5. Diario de una periodista SEO. Blog d’una periodista com jo, que ha reorientat la seua carrera. Reflexiona sobre la professió. Encara no fa dos anys que està a la xarxa. Reflexions interessants sobre el món del periodisme, entre altres coses.
6. La Calafa: Blog de l’empresa d’Agricultura ecològica de les Terres de l’Ebre. D’una amiga de tota la vida del poble. Hi ofereix els seus productes, però també difon informació de com és el procés d’agricultura ecològica. També té presència al Facebook i al Twitter.
7. Sal i oli: És un blog de cuina de dos germanes del meu poble. L’he descobert fa poc, tot i que elles ja fa més de dos anys que el mantenen amb receptes tradicionals i innovadores  i fotografies dels seus plats. Amb presència al Facebook, xarxa a través de la qual vaig conèixer el blog.
8. El blog de Laura creativa. M’agraden molt les coses maques. I el blog de Laura Creativa en mostra moltes. Es dissenyadora de festes temàtiques personalitzades, des de les invitacions, fins a tots els elements de la festa.
9. Comunicación Freelance. L’he descobert fa poc i em sento identificada amb algunes coses que comenta sobre el periodisme i el món de la comunicació.
10. La Zapatilla. Blog de viatges d’una companya de facultat que fa molt temps que no parlo. Amb tot, m’acosto sovint a llegir el que escriu sobre els viatges. També a veure les fotografies que l’acompanyen.
11. Cannonmedia. Blog de Carlos Cano.  També l’he descobert fa poc, però he vist alguns posts interessants. L’he apuntat immediatament a la meua llista de blogs a seguir.
I ara les meves preguntes, algunes les prenc de les d’Ester, altres són meves:
1. Per què vas començar a escriure un blog i et vas decidir per aquesta temàtica?
2. Què t’aporta tenir un blog?
3. Has pensat mai d’abandonar-lo?
4. Com planifiques els temes sobre els que escrius?
5. Quines xarxes socials fas servir per difondre el teu contingut i per què?
6. De quina entrada et sents més satisfet/a i per què?
7. Mac o PC?
8. WordPress o blogspot?
9. Sobre quin tema o cosa saps que no escriuràs mai?
10. A qui animaries a començar un blog?
11. Què més fas a la teua vida off-line?
 
liebster-awards-2012-L-i01183-2
Leave a Reply

