Facebook per a empreses: com començar

A hores d’ara, un 80% de les Pimes disposen de perfil al Facebook. Aquesta xarxa social, amb una inversió ínfima (molt més que la premsa, la radio o la televisió) o fins i tot sense necessitat d’invertir-hi un cèntim, només temps, els permet estar en contacte amb els seus potencials clients (a la xarxa social hi ha milions de persones que es conecten, moltes d’elles, diversos cops en un mateix dia) i donar a conèixer els seus productes, serveis i novetats. D’elles, segons un estudi de Borrell Associates que hem conegut a través de PuroMarketing, un 76,5% se senten satisfetes en la seva presència en aquesta xarxa social.

Però que cal fer si no som un d’aquest 80% de pimes que estem a Facebook? Com comencem? No ens ha de fer por, encara que no estem habituats a navegar per internet, a fer-ho. És fàcil. Aquí els primers passos per obrir un compte a Facebook.

1. Obrir un perfil a Facebook -si encara no hi estem presents- i crear una pàgina d’empresa. És a dir, per a poder estar a Facebook com a empresa, primer que tot ens hem de donar d’alta com a usuari o pàgina personal. I un cop ho haguem fet, Facebook ens permetrar crear la nostra pàgina d’empresa. Com es fa? A sota de tot del nostre perfil hi trobarem l’opció Crea una pàgina.

crear pagina

Un cop hi accedim ens trobarem aquestes diferents opcions: ‘Negoci o ubicació local’, ‘Empresa, organització o institució’, ‘Marca o producte’, ‘Artista, grup o personatge públic’, ‘Entreteniment’ o ‘Causa i col·lectiu’. Escollirem el que millor s’adapti a les nostres necessitats i emplenem la informació que ens demana: la categoria en què s’emmarca el nostre negoci o empresa, el nom, la direcció, etc.

2. Configuració de la pàgina. Un cop fet el primer pas, farem la configuració de la pàgina. És senzill i Facebook ens va guiant. Haurem d’escollir una imatge de perfil, fer una definició del nostre negoci i donar altra informació com la nostra pàgina web. També podrem escollir el nom que volem que tingui la nostra pàgina de Facebook. Això és important perquè permetrà als nostres possibles clients o seguidors trobar-nos més facilment si fan una cerca. Cal assenyalar, però, que fins que no tinguem 25 fans no podrem fixar definitivament aquest nom. Finalment, durant la configuració també ens oferirà la possibilitat de configurar publicitat. Això, de moment, nosaltres ho deixem per a més endavant.

3. Taulell gestor i disseny de la pàgina. Això no es ben bé un pas, però si cal ser conscient del que podem fer a través del nostre tauler d’administració, que apareix a la part superior de la nostra pàgina.

tauler d'administracióanotacions

Els elements més importants que hi trobem són (d’esquerra a dreta i de dalt a sota): l’activitat de la nostra pàgina (noves amistats, comentaris, etc.) la bústica de missatges privats que ens envien, els nous fans que tenim, les estadístiques de la pàgina (només consultables a partir de 30 seguidors o fans) i un espai des d’on podrem convidar als nostres amics (això serà important per començar a generar audiència, convidar aquells que ja ens coneixen, perquè sense seguidors no ens servirà de res la pàgina de Facebook). Des del menú del taulell gestor també podrem tornar a modificar la categoria, podrem afegir-hi l’any de creació, els administradors de la pàgina, convidar més amistats a través de correu electrònic, fer el nostre anunci, etc. També des d’aquí podrem fixar intervindre com a pàgina o com a perfil privat. Això és important tenir-ho en compte quan estem gestionant aquesta pàgina.

Per completar el disseny de la nostra pàgina de Facebook, haurem d’escollir una fotografia de portada. Pot ser una imatge de l’equip que conforma la nostra empresa, de les instal·lacions, dels productes o serveis, etc. El que vulguem. El més important, que siga atractiva. També ha de captar la nostra essència com a marca o empresa. El format ha de ser de 851 x 315 píxels.

Aquesta informació requereix una actualització de l’abril del 2013, i és que Facebook ha reduït les seues normes de la fotografia de portada a dos aspectes. A les Condicions d’Ús inclou que l’únic requisit que han de complir aquestes portades, a més que no siguin enganyoses i que respecten la propietat intel·lectual, és que no tinguen més d’un 20% de text. Ara ja poden contenir informació comercial o dades de contacte. També animar a fer m’agrada a les pàgines. 

Personalment, si es tracta de negocis o empreses petites, m’agrada veure-hi la gent que hi treballa, considero que fa molt més humana l’empresa. Això és, però, només una opinió personal.

4. Generar contingut i mantenir la nostra pàgina actualitzada. Després del disseny  de la pàgina web i de convidar-hi les nostres amistats, caldrà que l’anem dotant de contingut i que la mantinguem actualitzada, per poder generar una comunitat. Fidelitzarem així a la nostra marca o empresa la nostra pàgina web. La comunicació ha de ser bidireccional, mai unidireccional. Per això hem de permetre als nostres usuaris interactuar amb nosaltres i comunicar-nos amb ells, contestar les seves peticions. Aquest és un dels aspectes més importants de la presència al Facebook, per això ho deixarem més endavant.

Per acabar, un resum del que trobarem a la nostra pàgina de Facebook. Són aquests elements que veiem a la imatge. Ho hem fet a partir del grup de Facebook de la pàgina web Llibres per llegir, una comunitat online sobre literatura, força actius al Facebook.

Elements pagina Facebook
Advertisements

3 responses to “Facebook per a empreses: com començar

  1. Pingback: ¿Qué es qué en redes sociales? Claves para conocer las principales redes sociales | Reflexions d'una periodista·

  2. Pingback: A Facebook mai has de fer…. | Reflexions d'una periodista·

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s